Ένα μικρό, ηθικό δίδαγμα

Ιανουαρίου 31, 2007 § Σχολιάστε

Eχω έναν φίλο , πολύ σοφό ,με την έννοια της πρακτικής σοφίας για τους ανθρώπους. Δηλαδή έχει πέρα από ένα ανίκητο ένστικτο για τους γύρω του , και ένα απίστευτο βαθύ βλέμμα για τον άνθρωπο και τη ζωή γενικότερα .
Την δικιά του την ζωή ,δεν την φοβήθηκε ποτέ .Αντίθετα την πήγε από εδώ, από εκεί ,την ξεπέρασε ,την κορόιδεψε και την εξαπάτησε. Κάθισε όμως εκεί μετά και πλήρωσε τον λογαριασμό .Για όλα .Και πολλές φορές και για άλλους.
Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο τον θαυμάζω .Και πόσο με θυμώνει συγχρόνως .Γιατί πάντα ,και του το έχω επιτρέψει αυτό , θα μου πει κάτι που θα κάνει ένα ανεπαίσθητο κλικ στην καρδούλα μου ,και θα με αναστατώσει .Θα είναι μια αλήθεια που δεν θέλω να δεχτώ.

Κάποτε ένας δάσκαλος μου είχε πει ,πως αυτά που συνήθως αποστρεφόμαστε ,είναι δικές μας αλήθειες που δεν θέλουμε να δεχτούμε .
Αργότερα , πολλές φορές είδα ότι είχε δίκιο.
Όταν πριν από 5 περίπου χρόνια γνώρισα αυτόν τον φίλο μου , ήμουν πολύ διαφορετική από τώρα. Είχα βάλει σαν στόχο μια υποτροφία στην Ν.Υόρκη , ήμουν θυμωμένη , και υπολόγιζα τα πάντα σαν μονάδα .Δεν επιθυμούσα κανέναν δίπλα μου και η μοναχική ζωή μου άρεσε πολύ.
Όταν λοιπόν πρωτογνωριστήκαμε ,μετά από κάνα δίωρο συζήτησης , με κοίταξε και μου είπε
« εσύ μωρό μου ( όλες τις γυναίκες μωρό μου τις λέει ) είσαι της ανωτάτης παντρευτικής»
« παρδόν ?» απάντησα σε άψογα αγγλικά .
« ότι αυτά που λες είναι πίπες .Εσύ είσαι φτιαγμένη για γάμο και για αφιέρωση σε έναν άντρα .Όσο πιο γρήγορα το δεκτείς ,τόσο καλύτερα για σένα»

Πέρασαν χρόνια ,όπου κάθε φορά που συναντιόμασταν αυτός μου πέταγε την ίδια θανατηφόρα ατάκα και εγώ με τον ίδιο θανατηφόρο τρόπο τσατιζόμουν.
Μια μικρή παρένθεση .
Δεν υπήρξα ποτέ αγία στις αισθηματικές μου ιστορίες .Αντιθέτως , έχω κάνει πράγματα που δεν είμαι καθόλου υπερήφανη , και ευχαρίστως αν μπορούσα να ξαναγυρίσω πίσω , δεν θα τα έκανα. Σαφέστατα και με βοήθησαν να μάθω αλλά αυτό δεν αναιρεί το κακό που έχω κάνει σε άλλους.
Έχω περάσει από όλα τα στάδια .Και υποψιάζομαι πως περνάω μερικά ακόμα.
Δηλαδή έχω περάσει το στάδιο της γυναικείας ματαιοδοξίας που επιζητά με κάθε τίμημα την αντρική προσοχή ,έτσι για να επιβεβαιωθεί. Ακόμα πέρασα και το στάδιο της εκδικήτικότητας ως προς τους άντρες ( εντάξει αυτό ήταν το πιο τρομακτικό από όλα )
Υπήρξα 2 φορές ερωμένη .Διέλυσα όλη την αθωότητα που μου είχε περισσέψει εκείνη την εποχή .Εν πλήρη συναίνεση μου βέβαια .
Όταν ξαναβρεθήκαμε με τον σοφό φίλο μου ,και εγώ βρισκόμουν εν μέσω της δεύτερης περιπέτειας μου ως ερωμένη , αυτός μου είπε
« σταμάτα το, μωρό»
«γιατί?» ρώτησα εγώ , πλήρως πεπεισμένη ότι το λέει γιατί με θέλει όλη για πάρτη του ( είχα την εντύπωση η ηλίθια πως οι άντρες σκέφτονται σαν τις γυναίκες )
« γιατί ότι κάνεις ,σου γυρνά πίσω»
Κοκάλωσα.
Αυτό το πράγμα , αυτή η ατάκα μου έμεινε και με ακολουθούσε από τότε. Οι άντρες συνέχιζαν να περνούν από τη ζωή μου και εγώ κρατούσα τα λόγια του φίλου μου φυλακτό και πρώτη σελίδα σε όλα τα σημειωματάρια .
«ότι κάνεις , σου γυρνά πίσω»
Σκέφτηκα τις δύο γυναίκες , τις συζύγους εκείνων των gentleman που στα κλεφτά κοιμόντουσαν μαζί μου .Τα όνειρα που είχαν κάνει (ίσως ) για το γάμο τους .Τις προσδοκίες τους .( Ίσως ) και την μοναξιά τους.
Σκέφτηκα ακόμη πως θα ένιωθαν ,αν μάθαιναν την ηλικία της ερωμένης του άντρα τους .
Σ’εμένα βέβαια , με το ασυγχώρητο σχεδόν δικαίωμα των νιάτων , δεν μου καιγόταν καρφί.
Δεν μπορούσα να σώσω καμία τους , βέβαια. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούσα να συναινώ σε οποιαδήποτε δυσκολία (τους).
Σε αυτή τη ζωή , δεν μπορούμε να γαμάμε ανθρώπους ,έτσι , επειδή είμαστε τσαχπίνηδες , ή πολύ έξυπνοι , ή πολύ γοητευτικοί , ή πολύ κάτι .

Γιατί πολύ απλά , ό,τι κάνεις , σου γυρνά πίσω .

Σχολιάστε

What’s this?

You are currently reading Ένα μικρό, ηθικό δίδαγμα at superficial intelligence.

meta

