Καρδίτσα και Giovanni Boldini

Νοέμβριος 20, 2006 § Σχολιάστε

Σεμεδάκια πάνω σε κασετόφωνα . Τηλεόραση μοντέλο του 1982.Φλοκάτες .Παντόφλες .Φυλλάδια από προσφορές σε σουπερμάρκετ ευλαβικά τοποθετημένα οπουδήποτε. Φωτογραφίες των παιδιών από το σχολείο , από τις παρελάσεις , τις απόκριες , τον στρατό , η κόρη την ημέρα του γάμου της .
Φωτογραφίες των παιδιών παντού.
Μπιφτέκια , μπριτζόλες στο φούρνο με πατάτες , να φάμε το φρούτο μας ,κεφτεδάκια σε τάπερ , μαζί με άλλο τάπερ με χαλβά Φαρσάλων μέσα σε σακβουαγιάζ στο σταθμό του ΚΤΕΛ.
Δεν θυμόμουν πια πως είναι αυτός ο μυστικός(σε μένα τουλάχιστον ) ,παράλληλος κόσμος του σπιτιού της μαμάς . Για μένα ,αυτές οι εμπειρίες που στο μεσογειακό μας περιβάλλον θεωρούνται κάτι τουλάχιστον φυσικό για το 90 % των συνομήλικων μου , είναι εξωγήινες. Και από τα ελάχιστα πράγματα που πραγματικά με κομπλάρουν.
Πράγμα που σε κάνει να σκέφτεσαι πως ή εκκεντρικότητα τελικά είναι κάτι το τρομερά υποκειμενικό ,και ο μόνος παράγοντας μέτρησης και αξιολόγησης είναι η πίστη και ο ενθουσιασμός σε αυτό που παρουσιάζουμε .Ακόμα και αν είναι μια επίδειξη τάπερ.
Επειδή μέχρι το τέλος θα παραμείνω μπανάλ , η ελληνική επαρχία σε συνδυασμό με το μαμαδίστικο σπίτι , θριαμβευτικά θα παραμείνουν στην ψυχή και στο μυαλό μου ως το δικό μου αρκουδάκι ασφάλειας και αγαλλίασης .
Ξέρεις πως δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Οι πιτσιρίκες θα συνεχίσουν να βγαίνουν τα βράδια ,θα φοράνε μαύρα για να δείχνουν μεγαλύτερες και θα συζητάνε για το ποιος είναι ο πιο όμορφος ( ή κάπως έτσι τουλάχιστον ).Κάθε Κυριακή όλοι θα μαζεύονται για να φάνε μαζί .Την Κυριακή το μεσημέρι όλες οι καφετέριες στην πλατεία θα είναι μπίμπα και όλοι θα φοράνε τα καλά τους. Πάντα θα υπάρχει ένα δημόσιο μνημείο για να μαλώνουν περί της καλλιτεχνικής του αξίας .Πάντα θα υπάρχει ένα σκάνδαλο για να συζητηθεί με ντροπαλοπονηρά γελάκια. Πάντα θα υπάρχει μια πουτάνα και ένας γαμίκουλας.
Πάντα θα υπάρχει μια μανούλα που θα αγωνιά με κίνδυνο εγκεφαλικού κάθε φορά για τον αν ο γιόκας της κάνει το σωστό και το πιο σοβαρό ,και αν θα εξασφαλιστεί .
Δηλαδή , μεταφράζω τώρα, αν θα είναι ευτυχισμένος. Ήρεμος.
Και όταν θα φεύγει θα κλαίει στα σκαλιά . Και εσύ θα υπόσχεσαι πως θα γυρίσετε γρήγορα και όλα θα πάνε καλά.
Εγώ που πάντα παίρνω αυτό ρόλο του ανθρώπου που εφησυχάζει και εξασφαλίζει τους πάντες ,ποτέ δεν κατάλαβα πως έγινε αυτή η διανομή.

ΑΛΛΑ επειδή ποτέ κανένας δεν έχει πεί πως δεν μπορείς να συνδυάσεις τις εμπειρίες της ελληνικής επαρχίας με οτιδήποτε άλλο , εγώ χθές το βράδυ κολλημένη στις απαίσιες θέσεις του λεωφορείου του ΚΤΕΛ και κοιτάζοντας υποψιασμένη πλέον τον κάμπο μέσα στο σκοτάδι κρατώντας το χέρι του ,σκεφτόμουν συνέχεια πόσο αγαπάω αυτόν το πίνακα .

Οπου είναι ένας πίνακας που δεν προσέχει κανένας ιδιαίτερα ανάμεσα στους άλλους ζωγράφους της γενιάς του γιατι ο baldini αυτό που αγαπούσε περισσότερο ήταν οι γυναίκες , η αριστοκρατία και η καλή ζωή .Τις ζωγράφιζε όλες σαν νεράιδες με σπινθηροβόλα μάτια που τον προστάτευαν , τον χαιδευαν και τον προσπερνούσαν ενίοτε.Δεν ενδιαφέρθηκε να δώσει άλλο νόημα στη ζωγραφική του πέρα απο απο την ματαιόδοξη πιρούετα της μεγάλης ζωής στο Παρίσι του 1900. Αυτό.
Ο πίνακας αυτός (πολύ πολύ μεγάλων διαστάσεων ) υπάρχει σε ένα ημισκότεινη γωνία στο galleria dell’arte moderna στη Ρώμη. Είναι μια γωνίτσα που μου δίνει και αυτή πολύ ασφάλεια.Και μόνο που υπάρχει.

Mademoiselle Lanthelme
1907
λάδι σε τελάρο; 231 x 123 Roma, Galleria Nazionale d’Arte Moderna e Contemporanea

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

What’s this?

You are currently reading Καρδίτσα και Giovanni Boldini at superficial intelligence.

meta

Αρέσει σε %d bloggers: